gout-2870583_1920.jpg

Neuromarketing

Interessante term hé?

 

Neuromarketing is vast een nieuwe term voor jou. Het is een combinatie tussen psychologie en marketing. Op welke manier kun jij je doelgroep onbewust, op een positieve manier, beïnvloeden. Dat is waar het omdraait bij Neuromarketing. Door middel van kleuren, woorden of bepaalde vormen kom je al heel ver.

 

“Make it simple”

 

In de wereld van reclame en communicatie wordt neuromarketing gebruikt om nog meer grip te krijgen op de effectiviteit van de campagnes en uitingen. Via deze methode kunnen wij het gedrag, de keuze en beslissingen van consumenten beter voorspellen. Hoe denkt jouw doelgroep over kleuren die jij gebruikt in je logo of over bepaalde symbolen? Door middel van neuromarketing kom jij daar achter. 

 

Hoe wij neuromarketing inzetten in jouw bedrijf

Neuromarketing kun je op verschillende manier inzetten. Je kunt het gebruiken in teksten, afbeeldingen en nog veel meer. Wij kijken eerst naar de doelstellingen die je als bedrijf hebt geformuleerd en vervolgens gaan we aan de slag met verschillende neuromarketingtechnieken. Dit zorgt ervoor dat jij je doelstellingen alsnog kunt behalen, maar met behulp van neuromarketing. Op deze manier zorg je ervoor dat consumenten op een positieve manier beïnvloedt worden.

 

In teksten en afbeeldingen spelen verschillende symbolen en smiley’s een grote rol. Wat willen de consumenten zien en hoe reageren ze erop. Uit diverse onderzoek is gebleken dat je zowel potentiele afnemers als klanten door middel van diverse symbolen kunt beïnvloeden.

 

Wil je daar meer over weten? Neem dan contact met ons op.

 

Wil je meer weten over neuromarketing? Bekijk dan hier de blog over neuromarketing.