Denk niet aan roze olifant. Als het goed is dacht jij aan een roze olifant terwijl ik zei dat je dat niet moest doen. Hoe kan dat? Ons brein kan het woord niet, niet registeren. Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je over straat liep en dat je een bord tegen kwam met “niet aanraken, net geverfd”. Vul zelf maar in wat je op dat moment deed..
Door middel van neuromarketing kun je consumenten, op een positieve manier, onbewust beïnvloeden. Dit kan door middel van tekst, symbolen, afbeeldingen en nog veel meer. Ik vind het een hartstikke interessant onderwerp en ik vertel jullie er graag meer over. Lees je mee?
Neuromarketing en sociale media: wat kun je het beste gebruiken?
Hoe vul jij je sociale media in? Maak je juist heel veel gebruik van tekst of wissel je af met afbeeldingen? Wij raden je aan om op sociale media weinig tekst te gebruiken. Consumenten verwerken beelden namelijk gemakkelijker dan taal. Dit komt omdat de infrastructuur in ons brein er beter voor is aangelegd. Ook is het zo dat beelden door het brein sneller en makkelijker worden verwerkt dan woorden.
Test het zelf | Neuromarketingtest
Stel je legt een afbeelding voor iemand neer en je haalt hem daarna weg en je doet hetzelfde met een verhaaltje, dan zullen ze de afbeelding veel beter onthouden dan het verhaaltje. Ook wanneer beeld en woorden samengaan, wint het beeld het meestal van het woord. Denk bijvoorbeeld aan iemand met een sip gezicht die een vrolijk verhaal aan het vertellen is. Dan onthoud je het sippe gezicht.
Hoe pas je neuromarketing toe in jouw bedrijf?
Neuromarketing kun je op verschillende manier toepassen in jouw bedrijf. Gebruik bijvoorbeeld minder tekst in sociale media post en maak meer gebruik van afbeeldingen. Wil jij je naamsbekendheid vergroten? Onthoud dan goed dat beeld sneller en makkelijker opgeslagen wordt in het brein.
Wil jij weten hoe je consumenten door middel van beelden op een positieve manier kunt beïnvloeden? Maak dan een afspraak. Wij vertellen je er graag meer over.
Comments